Mai nou am alergie pentru genul ăsta de postare care se viralizează în fiecare săptămână pe Twitter, LinkedIn și alte zone de oameni rupți de realitate:

Ce s-a mai sugerat în comentarii: networking, microeconomics, macroeconomics, personal finance, how basic utilities work (water, electricity, gas, phone, trash), psysiology, nutrition, relativity, psychology, mental health, self-awareness, emotional intelligence, exercise, meditation, healthy interperonal relationships, product development, statistics, pinterest marketing, law etc.

Acum hai să revenim pe pământ.

Noi, în mințile noastre mici, trăim cu impresia că avem multe cunoștinte despre diverse domenii doar pentru că am fost puțin familiarizați cu niște termeni.

În realitate, suntem complet paraleli și avem cunoștințe profunde despre lucruri foarte specifice. Abia dacă ne apucăm să intrăm ca lumea într-un proces de învățare ne dăm seama cât de complex este un domeniu. Și asta se întâmplă rar, că un creier avem și noi, și majoritatea ne axăm pe câteva domenii, în general, apropiate unul de altul.

Să înveți tot ce au nenii aceștia pe listă e cel puțin absurd.

Am văzut că avem și noi o grămadă de experți care ne zic ei ce materii ar trebui scoase și introduse, de parcă materiile sunt problema și nu felul în care sunt predate. 

(Acum, fie vorba între noi, românii mereu înșiră materii care există deja, dar ei n-au de unde să știe asta.)

Adevăratele probleme?

Părerea mea:

– copiii nu sunt învățați să învețe 

– profesorii nu își înțeleg rolul, nu au vocație și nu stârnesc admirația elevilor

Câți profesori îndeamnă elevii ”învață logic!” fără să le arate ce presupune asta? Vă zic eu că toți.

Ar trebui dedicată o oră, în fiecare semestru, în care profesorii să explice de ce e important ceea ce predau ei și cum se poate aborda materia ca să poată fi învățată. 

Pentru că e foarte ușor să vii la oră, să turui puțin și să te prefaci că ți-ai făcut meseria.

Dacă tu, ca profesor, nu ești în stare să explici în termeni simpli de ce există materia ta, cum naiba vrei să-i pese unui copil?

Mulți profesori nu știu că nu sunt angajați pe post de oratori. De fapt, măcar de ar ține discursuri, dar eu aveam materie de examen la care nu făceam absolut nimic pentru că profesorul prefera să își pună ziarul sportiv în catalog și să se prefacă toată ora că se uită în notele noastre.

Singurul lucru cu care sunt de acord din lista domnului nenea este decision making pentru că e legată de gândirea critică.

Oamenii se sperie când aud de gândire critică pentru că o asociază cu negativitatea, pesimismul și frustrările. Când în realitate gândirea critică este puternic legată de capacitatea de a analiza, de a-ți pune întrebări și de a găsi soluții creative problemelor. Din păcate, asta nu înveți tocind date istorice și rezumate la cărți cu oameni care se sinucid dându-se cu capul de copaci.

Copiii trebuie să învețe să fie curioși, să nu înceteze să-și pună întrebări și să înțeleagă oamenii din jurul lor. 

Astea sunt calitățile care te împing înainte și te învață să te descurci în lume. Asta e scheletul pe care poți clădi orice direcție. O direcție, nu 12!

Mie mi se pare ok programa. Ar merge puțin aerisită. Profesorii sunt problema.

Modul în care abordează orele. Degeaba introducem Educație Juridică dacă e predată de aceeași imbecili care predau și Civică. 

Și nu știu de unde ideea asta că școala are rolul de a te pregăti pentru o meserie.

Școala are mai mult rol social și nu are niciun sens să-l înveți pe un copil cum se face un plan de afaceri și cum să fie el mentor la 18 ani în pana mea.

În lume avem nevoie și de avocați, și de medici, și de ingineri, și de orice job 9to5. Să-ți faci o afacere e o alegere personală, una care în marea majoritate a cazurilor e un risc și un eșec. 

Aruncați un ochi grupurile de profesori de pe Facebook dacă vreți să vă speriați de ce oameni agramați și imaturi sunt puși la catedre ca să educe generații întregi. 

Putem băga și scoate materii în fiecare semestru, asta n-o să-i doteze pe profesori cu vocație. Dar românul are memorie scurtă. Pune profesorul pe un piedestal, uită ce psihopați a avut la catedră “pă vremea lui” 🙂 

zi una de jale

comments