M-a pus recent pe gânduri o postare văzută pe-un grup pe subiectul merită să ai blog în 2024?
Vreau să răspund aici la câteva dintre cele mai comune întrebări pentru că sunt interesante și dacă ți-a dat vreodată în cap să-ți faci un blog în viitor (probabil că nu), poate răspunsurile mele o să te ajute să iei o decizie ♥
Următoarea întrebare însă e foarte aiurea:
Mai are rost să promovezi cărțile și cultura?
Eu nu citesc cărți ca să le promovez – mi se pare foarte arogant să afirm așa ceva despre mine, cine naiba sunt eu să promovez cultura? :))
Citesc și scriu că atâta știu să fac.
Și mi-a plăcut ideea de blog de la vârsta de 12 ani, așa că ce am eu nu se vindecă.
Dar recunosc că nu citesc alte bloguri și ultima dată când am aruncat un ochi prin topul blogurilor românești am avut un deja-vu, aceleași articole despre beneficiile lăptișorului de matcă sau advertoriale la hârtie igienică despre care citeam acum 15 ani – sincer, m-au deprimat și înțeleg de ce oamenii nu mai citesc bloguri acum, e destul de greu să găsești un blog personal și autentic pentru că acestea nu ajung virale.
Ai nevoie de talent ca să scrii. La un moment dat se termină subiectele. Îți trebuie creativitate.
Bine, afirmații, nu întrebări, dar nu sunt de acord cu niciuna.
Scrisul e o aptitudine ca oricare alta, se slefuiește în timp. Pentru un blog nu e necesară, e suficient să arunci un ochi prin top bloggeri români ca să vezi ce limbaj de lemn au o mulțime de bloggeri îndrăgiți.
Cât despre creativitate, nu înseamnă altceva decât o minte deschisă la nou, care adună informație și face legături între idei diferite. Sună complicat, dar nu e. E un paradox – cu cât scrii mai mult, ai mai multe idei.
Poți câștiga bani din blogging în 2024?
Da.
Dar pentru asta ai nevoie de o nișă bună, să mănânci SEO pe pâine și să fii relatable.
Știu regulile pe de rost, dar nu prea-mi plac și nu vreau să fiu niciodată un blogger în adevăratul sens al cuvântului. Interesele și părerile mele nu sunt populare. Reclame nu vreau să pun, ar fi chiar culmea având în vedere că eu folosesc Brave ca să le evit. Afilierea mi se pare ok că nu presupune nicio cheltuială în plus pentru nimeni. Nu sunt în stare să scriu pe plicuri de Vegeta și ce mai făceau bloggerii în 2014 când am decis eu că blogul nu o să fie niciodată o sursă de venit. Și sincer, nu îmi place să mă promovez. Cine aterizează pe aici bine, cine nu, nu.
De ce blog și nu… altceva?
Mulți folosesc Facebook-ul ca pe un blog, scriu acolo ce gândesc sau, mai rău, construiesc afaceri prin rețele sociale. Avantajul e că ajungi mult mai ușor la oameni. Dezavantajul? Rețelele sociale nu ne aparțin. Mâine pică social media și rămâi șomer.
Dacă îmi iau hate?
Orice alegi să faci public pe Internet trebuie să te asiguri că ești împăcat/ă cu tine și să-ți crești un al 4-lea țesut epitelial, pentru că oamenii pot fi foarte… interesanți și analfabetismul funcțional e în floare.
Așadar, merită să ai un blog?
Merită orice vrea mușchiul tău să merite.
Într-o perioadă am vrut și eu să renunț. Mi se părea că ce gândesc eu nu e important. Că toată lumea are păreri. Că e infantil. Dar văzând cât de vocali sunt toți bolnavii pe Internet și cât regresăm cu anii, am ajuns la concluzia că fiecare cuvânt căruia îi dai drumul pe Internet are un ecou undeva. Și eu chiar cred că am ceva de spus. Am primit emailuri de la oameni care au găsit alinare în articole pe care eu le consideram mediocre și inutile. Așa că dacă un singur articol de-al meu ajunge la cineva și îi dă un imbold, o informație nouă sau pur și simplu îl pune pe gânduri (că-mi dă dreptate sau nu), eu sunt mulțumită.