Pandemia a făcut mult rău, dar și o gălăgie de bine.

Cine nu a avut succes în afaceri, și-a găsit liniștea pe TikTok. Nu mai muncește nimeni de cât cu minunea asta. Toți sunt antreprenori de succes, care vând cursuri de 5 dolari. 

Inițial mi s-a părut amuzant să ascult un tip cu lanț de patiserii în faliment dând sfaturi despre antreprenoriat de pe canapeaua mamei lui, în condițiile în care datele lui erau publice, și era destul de evident că nu pandemia îl îngropase, dar na, dădea bine să induci că de aia nu îți cumpără ție nimeni diabetul la cornet.

Acum… nu mi se mai pare amuzant. Pentru că omul ăsta chiar primește atenție. În mod neironic. YouTube îi împinge content-ul într-o veselie. Mai arunc un ochi din când în când, de dragul vremurilor bune, adică 2020 de când când mă abțin să scriu articolul ăsta și nu pot să nu observ că omul tot în copac e. 

Nu m-ar deranja existența lui dacă nu ar minți cu nerușinare.

Omul ăsta (nu o să dau nume să-i ajut la algoritm, dar ca referință, mă refer la Caveman Spongebob) a dat mereu sfaturi imbecile, niciodată nu a făcut calcule corecte când își explica teoriile, niciodată când a dat un exemplu ipotetic nu a dat unul realist, legal sau măcar logic, și de-a lungul celor doi ani în care l-am urmărit eu, și-a sucit valorile de 100 de ori în funcție de grosul din buzunar. Când vorbea sărăcia din el, spunea că nu e bine să blochezi banii într-un apartament, că nimeni nu ar trebui să facă prostia asta. stați în chirie toată viața!!! după un an, a făcut niște bănuți, hop, și-a luat apartament. Bineînțeles, face asta pentru a stârni speranțe în urmăritorii lui: uite-eu-pot-poți-și-tu-bullshit.

(Acum îmi pare chiar rău că n-am ținut o listă cu toate aberațiile pe care le-a spus de-a lungul timpului.)

Dar totuși, o grămadă amărâți îl urmează ca o turmă de oi, să-i pompeze bani în cursuri, în NFT-uri și-n social media – adică în chestiile din care își câștigă el, de fapt, banii (care nu-s așa mulți cum flexează el, dar astea-s detalii).

Oamenii ca el se visează influenkeri și au găsit o poveste bună de spus.

Nu sunt antreprenori – antreprenor are o definiție mai largă.

Sunt actori care au crescut pe social media citând platitudini din cărțile scrise de alții acum 30 de ani, nu din experiență. Și sunt tot mai mulți. Așa că sunt și tot mai multe țepe în care poți să cazi dacă nu ești atent cui îi oferi atenția ta pe Internet. 

Puținii oameni de succes în domeniul afacerilor pe care îi cunosc, nici măcar nu ar descărca TikTok, darămite să intre acolo și să se filmeze oferind sfaturi gratuite și să facă podcast. Nu au timp de așa ceva.

Partea bună e că sunt prea mulți antreprenori de carton, devin agasanți, încep să-și piardă din credibilitate.

Partea proastă e că până să-și piardă credibilitatea complet, o grămadă de copii și de oameni inconștienți încearcă să urmeze sfaturile și se bagă în chestiuni care-i depășesc. 

Partea bună e că din greșeli învățăm…. sau ne îngropăm în datorii, dar vreau să păstrez o fărâmă de optimism. 

Situația economică e cum e. Este absolut normal să vrei să faci un ban în plus în contextul actual. Dar e ușor să fii momit când ești într-un impas. Mai mult realism și un strop de scepticism nu strică. 

Ce vreau eu să zic, de fapt – să citim din 101 de surse, să nu ne facem idoli pe social media, rumegăm orice informație ni se oferă și formăm păreri singuri.

Și să nu ridicăm în slăvi imbecili că nu ne vrea nimeni binele.

OnlyFans e muncă mult mai cinstită decât ce fac oamenii ca el.

zi una de jale

comments